flygvärdinna
13.07.2015
Hej! Jag slapp inte in dit jag ville nu efter student. Så har tänkt om, tänkte söka flygvärdinna. Men har googlat och inte hittat nån utbildning till det. Vet ni?

Ungdomsinformatören Sanna svarar
14.07.2015
Hejsan, äschdå att du inte kom in dit du ville. Men chansen finns ju ännu att det lyckas och du kommer in på en reservplats. Ifall det blir aktuellt så kommer du att få brev från skolan genast de märker att du kommit in på en reservplats.
Jag hittade den sån HÄR, utbildning för flygvärdinnor. HÄR, kan du hitta Finnaris egen utbildning för cabinpersonal.
HÄR, kan du läsa frågor som folk ställt till en flygvärdinna.
Om det blir så att du inte kommer in dit du ville så tycker jag absolut att du ska söka till flygvärdinne utbildningen. Ansöka går ut i augusti enligt länken här ovanför. Oberoende av vad du tänker dig i framtiden så kommer en tid som flygvärdinna att ge dig jätte bra meriter. Både språkmässigt och alla nyttiga erfarenheter som du kommer få. Men man ska kanske hålla i minnet att det egentligen är att jobba som servitirs uppe i luften. Man ser lätt med lite rosaskimmer på flygvärdinne jobbet. Det är inte så att man glider omkring och bor på fina hotell gratis och får se världen. Det är ett hårt jobb också. Man får dygnet svängt fel, jobbar fast man lider av jetlag, trycket i planen på flera tusen meters höjd är inte alltid sä lätt att vistas i om man dessutom ska uträtta något ;)
Vill ändå avsluta med något positivt. På alla sidor och bloggar som jag läst nu inför det här svaret så har jag bara läst positiva kommentaer om flygvärdinne jobbet :)
Varma kramar från ungdomsinformatören Sanna