flytningar innan mensen
05.11.2014
Hej
Jag har jätte mycket flytningar. Nästan hela tiden. Jag har haft det nu i ca 2-3 år. Idag så hade jag fått en brun flyting. Betyder det att jag snart får mens? Isåfall hur länge är det kvar? Ska man använda trosskydd ifall det kommer i skolan? Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
06.11.2014
Hej.
Det kan mycket väl hända att den bruna flytningen beror på att mensen är nära, men tyvärr kan jag inte svara på när exakt den kommer för det finns det ingen som vet. Alla människors kroppar utvecklas i sin egen takt och enligt sitt eget mänster så det enda du kan göra är att vänta.
Om du har bruna flytningar kan du bra använda trosskydd, och t.ex. ha en binda i skolväskan för säkerhets skull ifall att mensen skulle komma under skoldagen.
Ha tälamod. Mensen kommer nog.
Kramar!
Tessi