Hur?
27.08.2024
Hur föklarar man till någon hur man ska stimulera klitoris så man kommer? Just till den personen som ska ta på en för att ibland så flyttar de sköna stället lite på sig kanske lite neråt och så, så det blir väldigt svårt att berätta till den som ska hålla på me klitoris (jag syftar på att använda fingrarna bara på utsidan) Ljus

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
27.08.2024
Hej,
Det är inte alltid så lätt att instruera någon annan så att de förstår hur de skall smeka en "rätt". Det kan också kännas som att det avbryter stämningen lite om man skall pausa för en hel teorilektion mitt i. Det enklaste stättet skulle kanske vara att du själv lade din hand ovanpå din partners och flyttade den så att den är på rätt ställe och med rätt tryck. Det är ingenting skamligt eller fel med att man visar hur man vill bli smekt. Sex har man ju för att det skall vara skönt så det är ganska självklart att det är du själv som är expert på din egen kropp. Om ni har lätt för att tala med varandra så kan du också förklara för hen, precis som du gjorde i din fråga, att det exakta stället kan flytta lite, och det är ingenting konstigt eller ovanligt med det.
Sen kan det i största allmänhet vara lite svårare att komma tillsammans med sin partner än att komma på egen hand, eftersom det många gånger finns helt andra saker som spelar in, men fortsätt att öva så kommer ni nog dit tillsammans.
Kram,
Tessi