Illaluktande navel
06.06.2024
Hej Decibel!
Jag har ett problem med att min navel luktar väldigt illa och det kommer ibland en gul/vit vätska ur den och såhär är det VARJE DAG även fast jag varit i duschen kvällen innan. Finns det tips på hur man kan minksa lukten?
Detta gör mig extremt osäker eftersom att jag är rädd att min pojkvän kan känna av lukten när han går ner på mig när vi har sex…. Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.06.2024
Hej,
Om det kommer en vätska ur din navel så skall du boka tid till hvc så att en sjukskötare får kolla saken, vid behov bokas sedan en tid till läkare. Naveln är på grund av sin form ganska smutsig (då man talar om bakterier alltså) så även små sår man får i naveln kan ta tid att läka ordentligt. Men eftersom du skriver att naveln vätskar alla dagar så är det bra om du kollar upp varifrån vätskan kommer, om det isåfall beror på ett sår och vad du skall göra åt saken.
Så ring till hvc och boka tid till en skötare.
Kram,
Tessi