Infektion i underlivet?
19.05.2018
Jag har nu i nästan 2 månader haft besvär av bruna flytningar och andra olika besvär. Först trodde jag det var en svampinfektion, men flytningarna luktar också konstigt, vilket dom inte brukar göra under svampinfektion (vad jag läst). Symptomen går också i vågor, ibland är flytningarna väldigt mörkbruna och rikliga och mer vattniga i konsistensen. Dessa luktar också jätteäckligt. Ibland är dom mer ljusbruna och har en grynig konsistens som liknar tonfisk. Dom kan också vara vita och mer tjocka. Min mens har jag inte heller haft under den här perioden (om den inte då kommit i form av brun mens som legat i livmodern längre). Men det tror jag inte då detdär bruna brukar vara väldigt illaluktande. Har aldrig haft sex och jag är 14 år gammal. Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.05.2018
Hej.
Det låter som om du har fått en infektion av något slag. Mensen kan ju pågå länge i vissa fall, och vara som bruna flytningar - men om det är mens så brukar det inte lukta illa. Jag tycker därför att du skall kontakta en preventivmottagning eller en läkare som kan lägga remiss till en bakterieodling eller ordinera medicin till dig. Vi vet ju att det inte är en könssjukdom, och jag tror inte att det är någonting allvarligt, men det behöver kanske ändå behandlas för att det skall gå över.
Så ring till hvc/mödrarådgivningen/preventivrådgivningen och tala med en barnmorska så ser vi vad hen säger. Det fixar sig!
Kram
Tessi