Killar som tror tjejer gillar stora snoppar
12.08.2016
Hej! Vad jag har förstått är det vääldigt många killar som tror att vi tjejer vill att killen ska ha stor snopp. Men oftast är det inte så. Ja, det finns antagligen tjejer som gillar det MEN oftast är det INTE så.
Gissar att en del av den fördomen kommer från porrfilmer, och så finns det tjejer som säger så. Och orsaken till att en del tjejer säger så (fast de egentligen inte bryr sig) är tror jag för att killar har ofta stora krav påriktigt om att tjejer ska ha stora bröst, stor rumpa osv och typ alla killar jag känner, vill det, de vill knappt ha en som kompis om man är platt, då är man mindre värd. Så pga detta vill ju tjejer då också ha krav, så då blir det sixpack och stor snopp. Fast man egentligen inte bryr sig om snoppen är liten, smal, sned what ever. Det är snarare så att en stor snopp skrämmer en!! Det kan ju göra ont!! Magmuskler kan i vissa fall vara snyggt, men det är absolut inget "krav"! Och det där med att snoppen ska vara stor, ja det är bara skitsnack. Så ifall du är kille och läser detta, snälla oroa dig inte för att din snopp är liten/sned vad som helst! Det spelar ingen roll, var nöjd istället med det du har. Kajsa

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
16.08.2016
Hej,
Tack för ditt mail :)
Nu kan jag hänvisa till det du skrev nästa gång en kille skriver och är orolig.
Jag tycker att det är en enorm tur att vi alla ser olika ut, och att vi alla har olika smak. Det gör att det sannolikt finns någon för alla. Vissa tycker om stora penisar - andra om små, vissa gillar stora bröst och andra små. Och sist och slutligen är det i första hand en persons utstrålning som gör personen vacker i våra ögon - och utseendet kommer först i andra hand.
Kram och tack!
Tessi