Kukbild
29.01.2017
Jag och min kompis(vi båda e pojkar) så vi brukar skicka bild på våra kukar till varann och ibland runkvideo undrar om det är normalt och är de bögit

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.02.2017
Hej,
Det är nog inte onormalt eller underligt, även om jag har väldigt svårt att uttala mig om hur vanligt det är eftersom det sällan är sånt man talar öppet om. Men i din ålder är det ju helt normalt att man är väldigt nyfiken på sex, och att man kan vara nyfiken även på sina kompisar - även om de råkar vara av samma kön.
Det behöver inte betyda att du är bög, eller att han är det. Homosexualitet handlar inte bara om vad man upphetsas av utan även om vem man förälskar sig i o.s.v. Det kan hända att ni helt enkelt är i en ålder då ni är nyfikna och då är det ju fint om du har en kompis som du litar på som du kan experimentera med. Om du sedan väljer att tänka på dig själv som homo eller hetero är helt din egen sak - och du behöver inte heller välja om du inte vill det.
Ta ingen stress. Huvudsaken är ju att ni båda är ok med ert arrangemang och att ni inte sviker förtroendet.
Kram
Tessi