Opettaja ja oppilaat yhdessä suihkussa
22.01.2025
Saako naisopettaja tulla murrosikäisten poikien kanssa suihkuun liikuntatuntien jälkeen, ja vielä tarkkailla pesevätkö pojat esinahan alta? Meille tulee kuulemma nainen sijaiseksi tässä keväällä, ja jotkut pojat oikein odottaa, että se tulisi heidän kanssa yhdessä suihkuun. Itse en oikein tiedä, miten asia menee. Opettaja on kyllä käynyt suihkussa oppilaiden kanssa. Jos se kuuluu asiaan, kai se nainenkin sinne tulee.
Stinke

Ungdomsinformatör Stinke svarar
28.01.2025
Moikka ja kiitos yhteydenotostasi!
En näe mitään syytä, miksi naisopettaja tulisi liikuntatuntien jälkeen poikien kanssa suihkuun. Opettajille on varattu yleensä kouluissa omat peseytymistilat. Mikäli sellaisia ei koulussa ole, peseytyvät opettajat omalle sukupuolelle varatuissa pesutiloissa.
Ehdottomasti kukaan opettaja ei tee tarkastuksia siitä, miten oppilaat kehonsa pesevät. Se ei kuulu opettajan tehtäviin. Ei edes silloin, vaikka molemmat olisivat samaa sukupuolta. On hyvä kuitenkin itse muistaa päivittäisestä hygieniasta huolehtiminen, johon kuuluu huolellinen vesipesu esinahan alta päivittäin.
Jokaisella tulee olla turvallinen olo koulussa. Aikuinen naisopettaja ei kuulu alaikäisten poikien pesutiloihin!
Terkuin Stinke