Uimarantavaatetus
09.08.2024
Olen kesällä ihmetellyt uimarannalla joidenkin naisten vaatteita, tai oikeammin niiden puuttumista. Onko oikein, että joillakin on pylly käytännössä paljaana? On heillä jonkunlainen rihma pyllyvaossa, mutta se ei peitä mitään, eikä edes näy, jos se on syvällä pakaroiden uumenissa. Itse en voisi millään esiintyä tuolla tavalla.
Stinke

Ungdomsinformatör Stinke svarar
09.08.2024
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Uimarannalla vaatetus on tarkoituksella usein hyvin niukkaa; jotkut haaveilevat rajattomasta rusketuksesta, hellepäivät voivat olla kuumia ja uiminen on mukavampaa pienessä uimapuvussa kuin pilkkihaalarissa. Joidenkin mielestä takalisto voi myös näyttää omaan silmään kivemmalta tietynmallisissa uimahousuissa, ja siksi he haluavat valita itselleen esim. thong-malliset uimahousut. Miksi koet, että naiset tekevät väärin pukeutuessaan niukkaan uima-asuun uimarannalla?
Pahennusta herättävä alastomuus julkisella paikalla, kuten uimarannalla, on kiellettyä eikä yleisellä paikalla siis saa oleskella alasti! Kuvaamasi rihma pyllyvaossa kuitenkin tarkoittaa, että heillä on alaosa päällään, joka peittää mm. genitaalialueet. Näin ollen he eivät ole julkisella paikalla alasti. He eivät siis tee mitään väärää. Lisäksi esimerkiksi Helsingin kaupunki sallii yläosattomuuden uimarannoillaan sukupuolesta huolimatta.
Jostain syystä toisten ihmisten vaatetus puhututtaa ihmisiä. On kuitenkin tärkeää muistaa, että toisilla ihmisillä on oikeus heidän omaan kehoonsa ja näin ollen heillä on täysi oikeus pukeutua miten he haluavat, vaikka se poikkeaisi rajustikin meidän omasta tyylistämme. Niukka uima-asu ei oikeuta huonoa käytöstä heitä kohtaan (sanallista, fyysistä..) Myös sinulla on oikeus käyttää sellaista uima-asua kuin haluat!
Mikäli asia uimarannoilla häiritsee sinua, niin kannattaa mennä jonnekin rauhaisampaan uimapaikkaan, missä ei ole niukoissa uima-asuissa uivia ihmisiä.
Hyvää loppukesää!
Yst.terv. Stinke