Lite mens
24.07.2016
Hej, jag borde ha fått min mens för ett par dagar sedan. För ca en vecka sedan fick jag bruna flytningar och det kom blod i dem, men bara lite så de syntes när jag tog med toapappret. Jag hade så i tre dagar ungefär och sen slutade det. Var det min mens eller kommer det mer? Jag trodde ju att jag fick min mens då men det kom ju inte mer än så. Kan man ha så lite mens? Annars brukar jag nog ha mycket. Anonym

Ungdomsinformatören Sanna svarar
28.07.2016
Hejsan, tyvärr har det gått någon dag sen du skrev din fråga nu. Vi har mindre personal på plats. Förhoppningsvis har allt rett upp dig nu och din mens har kommit som den ska. Men om den ännu inte har kommit kan du ifall att det kan finnas en liten risk att du är gravid ta ett graviditetstest. Men om du inte haft sex är det ju inte aktuellt.
Mensen kan nog vara lite oregelbunden och ibland mindre och ibland mera men om det finns risk för graviditet ska man alltid ta ett test, de kostar inte mycket och finns i alla affärer. Är du orolig och inte hittar någon orsak till att mensen inte kommer ska du boka en tid till din egen Hvc för att kolla upp saken.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna