Liten penis
27.09.2017
Hejjsan.1. och har en liten penis. Detta har påverkat i hög grad på mitt själförtroende. Jag har ofta gått och funderat på min storlek, vilket jag vet att jag inte borde göra jag har bättre att FUNDERA PÅ.
Den är ca 4cm slak och ca 9cm vid stånd. omkretsen vid stånd är även ca 9cm.
Senaste gången jag var och granskade den var hos läkare var under hälsogranskningen i högstadiet. Då var den ungefär samma storlek som den är nu.
Har inte vågat prata med någon om det här för att jag tycker det känns väldigt pinsamt. 2.
haribo

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.09.2017
Hej.
Precis som du har hört många, många gånger förr så är alla olika. Jag antar att de flesta skulle vilja befinna sig ganska nära genomsnittet, och då det handlar om penisstorlek antagligen lite över genomsnittet - men grejen är ju den att vi inte får välja.
Jag tänker inte påstå att storleken saknar betydelse, för det är inte helt sant. Men absolut störst betydelse har din penisstorlek för dig själv. Storleken på din penis har verkligen väldigt lite att göra med hur duktig du är som älskare eller hur tillfredsställande ditt sexliv är.
Jag tror inte att det finns mycket som läkarvetenskapen kan göra för att öka på din penisstorlek, och jag tror helt ärligt inte att det är värt det. Det är ju inget fel på dig!
Rent anatomiskt så är tjejens underliv flexibelt, och vanligen är slidan ca 8 cm djup, och merparten av nerverna sitter vid och omkring slidöppningen, så med tanke på det så fyller du kriterierna. Allting du upplever att du saknar ifråga om centimeter är sådant som du kan kompensera med händer, mun och fantasi.
Att vara hänsynsfull och lyhörd är betydligt viktigare hos en partner än att man har stor utrustning. Och så är det faktiskt. Lita på dig själv och fundera inte mer på denna sak. Då du träffar någon av betydelse så kommer det att ordna sig.
Många kramar
Tessi