Min mens är svart har aldrig hänt förut??!
08.04.2015
Hej fick min mens igår och varje gång jag har bytt tampong är mensen är svart, jag har haft min mens regelbundet sen jag va 13 (17 år idag) snälla svara behöver svar för jag hittar inget på Google är det nåt jag äter för lite eller för mycket av eller dricker jag kanske för lite vatten? Snälla svara så fort ni kan// en orolig tjej som behöver svar direkt!!!
Jag tar prionel 28 (P-piller) men dock har jag tagit dom i 2 år men aldrig fått så här förut En 17 årig orolig tjej som behöver svar direkt!!!!

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
10.04.2015
Hej! Mensblodet färgas ofta mörkare när man har en mindre mensblödning. Mindre mensblödning får man ofta när man har använt p-piller en tid. Ofta är den här mindre blödningen också tjockare, mera koagulerad. Det här är helt normalt och inget att oroa sig för. Det har nog inte att göra med att du dricker för lite. Men kroppen mår bra av åtminstone 2 liter vätska i dygnet. så ifall du vet att du dricker för lite - öka gärna och ha en vattenflaska med dej.
Med vänlig hälsning,  Annika        barnmorska - hälsovårdare