Mistä tulee penikseen veri
21.11.2024
Millainen määrä verta penikseen siirtyy silloin, kun tulee erektio? Tiedetäänkö, että mistä se veri sinne penikseen menee? Senhän täytyy olla erektion aikana pois jostakin muusta ruumiinosasta. Ei taida haitata mitään, vaikka veri viipyisi peniksessä kuinka kauan?
Stinke

Ungdomsinformatör Stinke svarar
02.12.2024
Moikka ja kiitos kysymyksestäsi!
Erektiossa penikseen pakkautuvan veren määrä ei ole suuri. Toisin sanoen erektiossa paisuvaiskudos paisuu esimerkiksi kiihottumisen yhteydessä, kun verisuoniston kanssa yhteydessä olevat ontelot täyttyvät verellä. Paisuvaisten kokonaispituus peniksen ollessa erektiossa on kymmeniä senttimetrejä, mutta tilavuudeltaan eivät ne silti vie paljon verta.
Veri pakkautuu penikseen normaalisti verenkierrosta, eli ei siis mistään tietystä kohdasta kehoa. Kehossa on sen verran verta, että sen puuttuminen muista ruumiinosista ei haittaa lainkaan!
Harvoin erektio kestää liian kauan. Yleisesti kuitenkin pidetään erektion turvarajana neljää tuntia, eli mikäli erektio ei laske neljän tunnin jälkeen, kudosvaurion riski nousee.
Terkuin Stinke