Murrosikä ja kiihottuminen
16.04.2025
Minua kiinnostaa tyttöjen murrosikä, ja juuri vartalossa tapahtuvat muutokset. Mikä saa aikaan sen, että tytöillä alkaa näkyä pyllyssä pyöreitä ja pehmeitä muotoja, jotka näyttävät erityisen houkuttelevilta ja kiihottavilta? Haluaisin tietää myös, näyttääkö kiihottunut pimppi erilaiselta kuin pimppi näyttää normaalisti. Miten kiihottumisen vaikutukset voisi tunnistaa pimpistä, sitten kun pääsisi näkemään sen joskus?
Stinke

Ungdomsinformatör Stinke svarar
24.04.2025
Moikka ja kiitos yhteydenotostasi!
Murrosiässä tyttöjen rasvakudos lisääntyä, mikä näkyy kropassa pyöristyneinä, naisellisempina muotoina. Tytöillä ja naisilla onkin yleensä miehiä suurempi rasvaprosentti, sillä naissukuhormoni estrogeeni lisää kehossa rasvan määrää. On siis hyvä, että tytöillä ja naisilla on rasvaa, sillä se tuottaa hormoneja ja varastoi energiaa. Takapuoleen ja reisiin kertyvä rasva on tytöille hyvin tyypillistä.
Kiihottuneena pimpissä häpyhuulet turpoavat ja paisuvat, sekä klitoris kovettuu. Verenkierrollisista asioista johtuen häpyhuulet tummenevat ja ennen orgasmia ne voivat muuttua tummanpunaisiksi. Älä kuitenkaan stressaa asiaa etukäteen: useimmiten tilanne antaa osviittaa sinulle jo ennen pimpin näkemistä, että tyttö/nainen on kiihottunut. Mikäli tilanne on kiihottava ja olette tytön kanssa tilanteessa yhdessä, käy kiihottuneisuus selväksi ilman pimppiin katsomistakin.
T. Stinke