p-stav
09.09.2017
Har ett problem med min mens efter att jag fick min p-stav.. Sen jag satte in p-staven i Februari 2016 så har jag haft extremt oregelbunden mens, och då menar jag inte att den kommer ibland utan hela tiden..
Jag har mens ungefär varannan vecka men den kommer oftare då jag har varit upphetsad osv. Detta är något som för mig är ett problem och jag har extremt dåliga järnvärden då jag blöder såpass mycket..
Bör jag plocka ur p-staven och prova något annat? Har ätit minipiller då jag inte får ta vanliga pga. blodpropp nära i familjen.. hjälp

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.09.2017
Hej.
Jag tycker att du skall kontakta din barnmorska eller gynekolog så att ni får diskutera de olika alternativ som finns. Det blir givetvis påfrestande för hela kroppen att blöda så mycket som du gör och det finns trots allt olika alternativ. Du har haft p-staven tillräckligt länge för att veta i detta skede hur den fungerar på dig, så nu är det nog dags att tänka om.
Ring och boka tid så fort som möjligt så att det reder upp sig.
Kram
Tessi