Chans
10.02.2014
Int finns de väl någon chans att vara gravid om man inte har spytt, haft diarre eller glömt ett p-piller, andvänt kondom som ett extra skydd emot könssjukdomar och ett negativt test?
Jag mår illa, har ingen matlust, har ont i brösten, molvärk och uppblåst mage två månader?

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
14.02.2014
Hej!
Nej! Om du gjort allt det du skriver och dessutom tagit graviditetstestet mer än 10 dagar efter den dag du borde ha fått mens, så kan du nog vara fullkomligt lugn. Då är du inte gravid.
Då beror de konstiga symptomen på något annat. Kanske på själva p-pillren i sig, att det är biverkningar av dem? Om du nyligen börjat med dem, så kanske det kunde löna sig att fundera på att byta till en annan sort eller till en annan typ av preventivmetod (det finns ju ändå så många andra och snällare sätt, som p-plåster, p-ring, p-stav - numera finns till och med hormonspiraler utpassade för unga tjejer). Eller så har det att göra med något heeelt annat, som någon födoämnesallergi eller liknande? I så fall kunde det kanske löna sig att uppsöka läkare.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
(PS, om du får reda på vad det var, kanske du kan berätta för oss då, tex som en kommentar under den här frågan? Ibland lämnar vi och fundera på hur det gick för er som frågar här... :))