En vecka tidig mens
13.04.2015
Hej det är såhär att i stundens hetta händer det att jag och min pojkvän brukar ha "sex" fast att han har kalsonger på sig och jag är helt naken. Blir orolig för om man kan bli gravid av detta visst är det såhär att man inte kan bli gravid om han har kalsonger på sig och är lite inne i min slida, har läst liknande frågor på sidan att spermier inte kan ta sig igenom tyg av olika anledningar framförallt av kemiska påverkan, men är fortfarande jätteorolig behöver få en bekräftelse på att det stämmer så är ni jättesnälla. Nu har min mens kommit också en vecka tidigare än förväntat. Är orolig för att jag ska ha blivit gravid för det jag beskrev tidigare och för att min mens är 1 vecka för tidig,, åhh snälla kan ni svara på detta meddelande så fort ni kan ;(( LN

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
15.04.2015
Hej LN! Jag tog bort ditt namn från signaturen. Modifierade till LN. Jag tror inte att du vill ha utskrivet ditt namn... Vi behöver inte veta ditt namn utan använd bara en påhittad signatur. Annars dyker din fråga upp ifall någon googlar ditt namn. Hoppas du hittar din fråga i alla fall!
Du behöver inte vara orolig. Du kan nog inte bli gravid genom att han "känner sig för med snoppen i ditt underliv när karlsongerna är på". Det här är ju bara en grej i er upphetsningsfas - han har inte ännu fått orgasm.
Att din mens kom en vecka tidigare är nog bara dina hormoner som dansar lite tango med dej. Ifall ni har på annat sätt haft sex så finns risken att du kan ha haft spermier i dej - rekommenderar jag att du gör ett graviditetstest - för säkerhets skull.
Skulle det vara läge för er att satsa på ett hormonellt preventivmedel såsom p-piller eller p-ring eller spiral? Ifall ni är i ett fast förhållande som ni tänker satsa på så skulle jag rekommendera att ni båda testar efter för könssjukdomar och sedan beställer tid till barnmorska/läkare. Jag brukar alltid rekommendera att man testar för könssjukdomar innan man lämnar bort kondomen - ifall det senare kommer en diagnos på en könssjukdom leder det alltid till misstankar om otrohet - trots att smittan kan ha kommit innan paret träffades.
Med hormonellt preventivmedel skulle ni slippa oron för sådant här i framtiden.
Med vänlig hälsning,  Annika     barnmorska - hälsovårdare