gravid?!?? :(
30.11.2015
hej jag å min kille hade sex för cirka 3 veckor sen på fredag...vi använde kondom men när han kommit saa han att han var osäker om det spruckit eller inte...nu är jag jätteorolig över att vara gravid och jag vet int hur jag ska göra.... för vi vet ju inte 100% att han kommit i mig eller inte.... ska jag ta ett test ellerr vänt och se om min mens kommer(den borde komma om 1 vecka)
snälla hjälp mig thehorsegirl

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.12.2015
Hej.
Du kan nog vänta och se om mensen kommer. Antagligen gör den ju det och då är det ingenting att fundera på efter det. Ett test skulle i vilket fall som helst inte visa någonting säkert ännu. Ta det lugnt. Försök att inte oroa dig så mycket eftersom det i sig kan gör att mensen blir sen, och så leder det ju faktiskt inte till någonting.
Jag tror inte att du är gravid. Det är inte speciellt sannolikt. Vänta och se och om du är sen så testar du dig.
Kram!
Tessi