Gravid?
09.09.2023
I måndags jag å min kille har haft smeksex vet int hur ska jag förklara. jag har kläder på och han också medan vi gjort det. Kan jag bli gravid med den här sättet? Är så orolig över det här.
Tack för svar!
Kop

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
12.09.2023
Hej,
Det enda sätt du kan bli gravid är om levande spermier kommer in i din slida och då kan simma vidare upp till din livmoder/äggledare (samtidigt som det finns en mogen äggcell där). I de allra flesta fall innebär det att penisen måste vara inuti slidan för att en graviditet skall kunna få sin början. Om penisen är vid eller inuti slidan så skall man alltså använda kondom.
Så du kan med andra ord inte bli gravid på det sätt som du beskriver. Du behöver inte oroa dig.
Kram,
Tessi