gravid
25.04.2014
Hej! Var med en kille för 1 vecka sedan. Men började fundera på en sån sak. Om killen rörde vid sig själv och sedan stoppade in fingrarna i mig. Hur stor risk är det att man blir gravid eller finns det nån sån risk eftersom han aldrig kom under sexet. tjejen som funderar för mkt

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
28.04.2014
Hej tjejen som funderar för mkt!
Njäääe, det finns en yttepyttesuperminimal risk, men du har troligen större chans att vinna på lotto. Se, någon gång mellan att killen först får stånd och före han får utlösning, så kommer en liten droppe vätska ur ollonet. Den droppen ska rensa urinröret och funka som glidmedel för ollonet och ibland innehåller den spermier. Enligt undersökningar gör den inte det för alla, men om killen nyligen fått utlösning och sperman inte sköljts bort när han kissat, så kan det finnas spermier i droppen. Men oftast torkas den droppen bort på kläder eller lakan och sannolikheten att den ska slinka med på fingrarna in i tjejens slida är så ytterst, yyytterst liten att man nog inte ska oroa ihjäl sig för det. Det ska ju dessutom infalla med ägglossningen för att det ska bli graviditet av det. Visst, är mensen sedan 7-10 dagar försenad ska du såklart ta ett graviditetstest, men vore vi du skulle vi nog bara ta det lungt.
Hälsar ungdomsinformatörena Liselott och Sanna