Gravid?!
23.12.2014
Hej Decibel!
Jag hade mens den femte, och det höll på en vecka. Efter det har jag och min pojkvän haft sex flera gånger med kondom. Idag började jag spy, och jag undrar om det är möjligt att jag är gravid? Hur tidigt kan man börja spy om man är gravid (det är väl en symptom?)
Eller är det magsjuka?
Tacksam för svar! Hjälp

Ungdomsinformatören Sanna svarar
29.12.2014
Hejsan, det låter nog som att du kan ha haft magsjuka eller så har du ätit för mycket choklad odyl. Om ni varit noga med kondom och gjort som man ska, så borde du nog inte ha blivit gravid. Det är dessutom någon dag sen allt detta nu så du kanske vet om det var magsjuka du hade. Om du ännu är osäker så vänta tills du borde ha mens nästa gång och gör då ett graviditetstest, finns på alla varuhus för nån euro. Men det ska nog ganska mycket till för att man ska bli gravid trots allt. Men om du har fast sällskap kanske det skulle vara bra att fundera över preventivmedel tex p-piller. Läs mera om olika preventivmedel HÄR.
Kram från ungdomsinformatören Sanna