Gravid?
02.02.2015
Hejsan! Jag skulle fått min mens den 14/1-15.. Men den kom inte och är fortfarande försenad.. För någon dag sen när jag torkade mig så märkte jag att det var lite brunaktiga "slem" eller vad man ska kalla det och nu idag kom det mera men lite klumpigt, fortfarande brunt...
Kan det vara så att jag är gravid, för jag och min sambo använder inget skydd..

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
04.02.2015
Hej! Självklart kan du vara gravid ifall din mens är typ 3 veckor försenad och du och din sambo har haft oskyddat sex. Gör ett graviditetstest och vänd dej till Mödravården i din kommun ifall det är positivt.
Det kan ju även vara så att du inte är gravid och mensen kom försenad. Iom att det kom brunare flytningar som ev senare blev till mens. Men kanske bäst du gör ett graviditetstest i alla fall?
Ifall graviditetstestet är negativt och ni inte båda har pratat om en graviditet och är helt överrens vore det kanske nu läge att påbörja hormonellt preventivmedel?
Med vänlig hälsning,   Annika       barnmorska - hälsovårdare