Gravid?!!!
17.01.2016
Hej! Jag och min pojkvän kned våra könsorgan mot varandra, fast vi hadde underkläder på oss och han kom int. Eller jag vet inte om han kom men isåfall att ha kom så var det nog bara 2-3 droppar. Finns risken att jag är gravid? Snälla svara snabbt! Är så orolig! &7!-

Ungdomsinformatören Liselott svarar
22.01.2016
Hej &7!- !
Äsch att du hamnade att vänta, det var inte meningen (Tessis dotter är sjuk, högst mänskliga orsaker till den lilla förseningen). Ursäkta! :(
Nej, du kan inte bli gravid om du inte får färsk sperma ordentligt in i slidan. Spermier kan inte simma genom tyg, och de dör snabbt om de torkar eller svalnar till rumstemperatur. Så ingen fara, inget att oroa sig för!
Men läs gärna på mera om hur sex och graviditeter riktigt funkar, så känner du förhoppningsvis mera kontroll över situationen nästa gång. Börja såklart här på Decibel ;)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott <3