Gravid??
16.03.2016
Hej Decibel, snälla svara snabbt .
För ca tre veckor sen myste jag med min crush, vi var lite småfulla och jag vet inte exakt hur noga han var med att inte röra sin snopp innan han började fingra på mig (han fick inte någon utlösning[vad jag vet om iaf]). (Alltså vi pillade bara på varandra, de var allt vi gjorde, utan kondom och jag tar inte p-piller)
Jag läste att någon tidigare frågat om detta och ni sag att "nej chansen att du är gravid är pytteliten, ta det bara lugnt", men alltså ändå finns de några tecken som visar att man är gravid? tänk om jag är gravid! :O
Sist jag hade min mens var kring 16 feb (men ifjol hade jag ett break i min menscykel här på hela 34 dagar mellan mensen, normalt brukar det vara ca 21-26 dagar mellan mensen). Jag borde alltså få min mens typ nu elr i början på nästa vecka. Jag har haft diarre i några dagar nu. När man lägger in fingret i slidan känner man en "klump" det känns som den "klumpen" är större än den brukar kan det bero på graviditet eller på att min mens är påväg? Jag har haft ganska mycket flytningar på sistone(men det brukar ja även ha ibland sådär annars).
Jag vill inte vara gravid, inte nu! :'( ..nog för att ja älskar barn å skulle säkert bli en bra mamma men just nu känner ja bara skam å oroan.
Plz Decibel säg något positivt så ja slipper oroa mig, kan hända magen beror på stress åxå då ja är så orolig och samtidigt försöker dölja min oro. Liten nervös

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
17.03.2016
Lugn vännen, ingen orsak att stressa.
Om han bara fingrade dig så är det nog nästan omöjligt att överföra spermier som skulle vara så pigga att de kunde simma upp till ägget och sedan bli befruktade. Du skriver att han ju inte fick  utlösning utan på sin höjd kunde ha fått försats på sina fingrar, som sedan överfördes till dig. För spermierna är det i princip livsfarligt att vara "ute i luften" eftersom de torkar snabbt om de inte omges av vätska och fukt. Och att de skulle överföras från penisen till handen till ditt underliv och sen ännu orka leva och simma är helt enkelt inte troligt.
Så du kan nog pusta ut. De är spermier - inte övernaturliga eller odödliga mini-superhjältar. Jag tror säkert att din mens kommer vilken dag som helst. "Klumpen" du känner är livmodertappen, och storleken på den borde inte ändra nämnvärt, så jag tror att du läser in lite för mycket i det. Flytningarna kan öka strax innan mensen, så det behöver inte bero på någonting onormalt.
Du kommer säkert att bli en jättebra mamma en dag, men förhoppningsvis vid ett tillfälle då du verkligen önskar att få bli det, och just nu är det inte läge för det.
Det ordnar sig.
Kramar
Tessi