Gravid trots inget missat p-piller
21.06.2018
Har tagit p-piller i 6 års tid och aldrig blivit gravid!
Tar mina piller som jag ska och hade bortfallsblödning under förra månaden.
Har mått konstigt senaste veckorna och då skrämt upp mig själv. Så jag undrar om de finns möjlighet att jag ändå kan vara gravid?? Orolig

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
26.06.2018
Hej.
Om du har tagit dina piller som du borde så är det inte sannolikt att du är gravid. Det finns ju massor av olika anledningar till att man kan må illa, som är mer sannolika än en graviditet. T.ex. att du sover/äter annorlunda eller att det helt enkelt är någonting annat på gång i din kropp.
Men om du är orolig så tycker jag att du skall testa dig. Det är oftast värre att gå och vara nervös över någonting än att faktiskt veta hur det ligger till. Så gå och köp ett test så kan du slappna av sen.
Kram
Tessi