gravidtets nervös
29.11.2021
hej på sommarlovet hade jag sex med en tjej och typ alla mina kompisar vet om det men det bryr jag mej inte så mycket i men iallafall så jag använde inte condom men vi gjor aldrig det klart ifall någon skulle ha kommit men dom segär att hon inte har haft mens på 140 dagar men jag vet inte om dom skämtar jag hoppas det men är det normalt för en tjej i 26 års åldern att inte ha mens på 140dagar?
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
30.11.2021
Hej,
Jag tycker du ska prata med denna tjej, och fråga henne direkt. Jag förstår att du är orolig! Att inte ha fått mens kan såklart betyda en graviditet - men en graviditet är också en väldigt allvarlig sak vilket skulle betyda att hon förhoppningsvis skulle berätta för dig ifall det var du som var den andra föräldern. Jag tycker du ska prata med henne, och fråga vad som står på och berätta att du är orolig! Det tror jag hon verkligen skulle uppskatta, samtidigt som du skulle få slut på din oro!
Kram!
Malin