Hej
16.11.2017
Hej
Jag är n tjej som är 18 år och jag har så ont i magen på ena sidan fick det efter jag hade sex med min kille och min kille använde inte kondom och jag äter inte p-piller att jag har spyr en gång och jag är stressig och jag prutar hella tiden och jag kan inte ligga på magen det tar ont hade mens två dagar i föra veckan vad kan de beror på och jag har så att de kniper i magen och min kille och jag gjorde de sex många gånger på en vecka och en till vecka då så vad tror du komme elle vad har hänt kan du hjälpa mej att förklara vad som kan vara fel eller vad som kan vara problemet ????????? Bett

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
23.11.2017
Hej.
För det första. Om ni inte vill att du skall bli gravid så skall ni inte ha oskyddat sex. Jag vet ju inte huruvida ni har skyddat er de andra gångerna ni har haft sex, eller om det var bara den ena gången ni var oskyddade. Men oskyddat sex innebär alltid en risk.
Det är nästan omöjligt att veta varför du har ont i magen, har spytt och pruttar. I sig är inte magont eller pruttande någon symtom på graviditet, snarare kan de vara ett symtom på att du har ätit någonting olämpligt eller för att du är stressad, precis som du skriver. Det att man har ont i magen beror antagligen inte på själva sexet, utan kanbero på någonting helt annat, men i.o.m. att tarmarna ju finns ganska i närheten av livmodern så kan man givetvis få ont också i samband med sex, beroende på hur långt han kommer in och hur hårt han stöter.
Det är inte ovanligt att man kan ha mellanblödningar, så att man blöder ett par dagar i mitten av en pågående cykel, men eftersom ni har haft oskyddat sex och din menscykel kanske är lite oregelbunden (?) så tycker jag att du skall testa dig för graviditet för att vara på den säkra sidan. Du kan köpa ett graviditetstest från butiken eller apoteket, eller gå till din skolhälsovårdare och be henne lägga en remiss.
Kram
Tessi