HJÄLP
19.10.2014
Hej Decibel!
Jag är otroligt orolig just nu och ni måste hjälpa mig! Jag runkade av en kille, och han drog bort min hand straxt innan han fick sin utlösning. Mellan 20-30 minuter efteråt onanerade jag själv, och jag kan eventuellt ha tvättat händerna emellan, men jag är inte säker. Finns det risk för att jag blir gravid? Tänk om jag råkat få lite av hans sädesvätska på mina fingrar utan att jag vetat om det? Snälla hjälp mig! Jätteorolig

Ungdomsinformatören Liselott svarar
22.10.2014
Hej Jätteorolig!
Nej, du har nog inte blivit gravid av det här. Se, spermier dör nog rätt snabbt ute i rumstemperatur. Dels för att de får för kallt (de behöver minst 36 grader för att överleva), dels för att de inte tål torka (och de har nog torkat bort på 10 minuter redan) och dels för att de inte klarar av tvål och vatten, de dör. Så sannolikheten att du dels skulle ha haft sperma kvar på fngrarna efter 20-30 minuter och dels att de skulle vara levande är nog lika med noll. Ingen fara, du behöver inte oroa dig!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott