Hjälp gravid??
25.05.2018
Hej decibel! Jag har en nervös fråga, jag har inte fått min mens ännu, borde ha fått den i typ måndags (de e fredag nu) å har inga "feelings" att ja kommer få den snart heller (brukar få värk och ont i brösten före ja får mens, varje gång), och ja springer typ hela tiden och kissar fast ja inte ändå måste kissa när ja e på toan, kan ja va gravid? Har inte haft oskyddat sex, använder kondom. Ska ja ta ett test? Tack. Kissimissi

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.05.2018
Hej.
Om din mens inte har kommit ännu heller så tycker jag att du skall testa dig, bara för att vara på den säkra sidan och för att du själv skall slippa fundera på saken. På basen av det du skriver är det egentligen omöjligt för mig att säga hur det är, men om du alltid har skyddat dig med kondom så känns det osannolikt att du skulle vara gravid.
Så köp ett test om du inte ännu heller blöder, men du kan också komma ihåg att det trots allt är helt normalt att mensen hoppar lite eftersom din kropp inte är en maskin utan en levande, kännande sak.
Kram
Tessi