kan man bli grsvid av att bli slickad??
07.01.2015
Jag sög av min pojkvän men han kom inte i min mun. Vi hånglade innan han slickade mig och jag tror att försatsen fördes vidare till hans mun. Finns risken att man kan bli gravid? orolig tjej

Ungdomsinformatören Sanna svarar
08.01.2015
Hesjan, risken är nog minimal att du skulle ha blivit gravid av det. Om din mens inte kommer när den ska så kan du ju ta ett graviditetstest men det är nog antagligen negativt. Det ska nog ändå rätt mycket till för att man ska bli gravid, penis ska också vara in slidan när killen får utlösning för att det ska hända. Sperma överlever inte i vanlig rumstemperatur, det är för kallt.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna med hjälp av hälsovårdarnas tidigare svar på liknande frågor.