Kom i duschen
09.07.2014
Hej! Min kille och jag duschade tillsammans idag och han pullade mig samtidigt som jag runkade av honom. När han kom sköljde vi ner sperman. Jag rörde mitt underliv efter det och märkte sedan att jag hade små "bitar" av sperma på handen, kan jag bli gravid? Måste även tillägga att jag har mens just nu, men den håller på sluta så det kommer bara genomskinlig/röd vätska. Finns det en chans till graviditet? Smått orolig

Ungdomsinformatören Liselott svarar
Praktikant vid Decibel Angelica svarar
11.07.2014
Hej!
Högst troligen inte. Det ska nog oturas så otroligt då, typ som att bli slagen av blixten två gånger. Du hade mens just, så sannolikheten är yttepytteliten att du ska ha ägglossning så snart att spermierna - som högst troligen inte kommit in så långt i dig att de skulle ha klarat sig hursomhelst - skulle överleva tillräckligt länge. Dessutom kan ju "bitarna" du kände på fingrarna ha varit dina egna vätskor - och så låter det lite konstigt det där med bitar. Kanske det inte var sperma utan smegma? Om de var mera som vita klumpar? Sperma är seg och oftast färglös och påminner om äggvitan i ett hönsägg, lite så där trådig och geggig alltså.
Vi skulle inte oroa oss om vi var du. Nästa gång är det bara att tvätta bort sperman med tvål och vatten, så är det nog lugnt.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott och storasyster-sommarjobbaren Angelica