Kondomer
22.09.2014
Hej!
Min pojkvän och jag tänkte testa RFSU So Sensitive extra tunna plastkondomer men är dom mindre säkra när de är extra tunna och av plast? a.c

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.09.2014
Hej.
Nej, så länge man är försiktig då man trär på kondomen och aktar sig för att rispa den med naglarna så behöver man inte vara orolig - den är lika säker som vilken annan kondom som helst. Ibland kan det vara bra att använda lite glidmedel eftersom även friktionen (in-ut rörelsen) kan göra att kondomen blir skör om kvinnan inte råkar vara tillräckligt fuktig, men även det gäller för vilken kondom som helst. Glidmedel får man köpa från apoteket eller från de flesta större varuhus.
Sköt om varann och ha det skönt!
Tessi