Kondomer
23.12.2015
Hej, jag tänkte köpa kondomer MEN nu har vi ett problem... VILKEN STORLEK?! Hur ska jag veta det? Även fast jag har haft "närkontakt" med hans penis så vet jag endå inte. Snälla hjälp mig! &7!-

Ungdomsinformatören Sanna svarar
23.12.2015
Hejsan, Det är lite knepigt med kondomer, det står inte alltid utanpå förpackningen vilken storlek de är. Det står sen inne i instruktionerna. Det är ju lite dumt. Men det bästa sättet är att du tar någon sort vilken som helst och så provar ni er fram. Det finns så många olika sorter och sen finns det olika på olika butiker så det enda är nog att man provar sig fram till vilket märke som vekar passa bäst. Om det står något på förpackningen så är det säkraste att ta normal storlek.
Jag måste säga att personligen tycker jag det är lite underligt att det inte ska kunna finnas storleken utanpå förpackningen, om man jämför med tamponger så är det ju välldigt noggrannt utmärkt vilken storlek det är och dessutom brukar det ju vara olika färger på askarna. Finns lite utrymme för förbättring där ;)
Hoppas ni hittar rätt!
Hälsar ungdomsinformatören Sanna