Massor av frågor
28.12.2014
Hej!
Jag har massor av frågor som jag oroar mig för...
Var hos min kille igår (både han och jag är oskuld) och allt ledde till att vi låg och hånglade i hans säng, och längre än så har vi inte gått förut. Men den här gången så tog vi av tröjorna och han tog av min bh också, han älskade min kropp och det stärkte mitt självförtroende då jag hatar min kropp. Då hans syster var hemma ville vi inte gå hela vägen utan den här gången pullade han mig "bara". Då vi låg under täcket så såg han inte hur jag ser ut där nere utan kände bara. Jag mår väldigt dåligt över hur jag ser ut där då jag har stora/tjocka och långa inre blygdläppar. Jag är rädd att han ska tycka att jag är äcklig och ful där nere när han ser mig.... Men han kände ju ändå hur det var. Är det normalt att ha långa blygdläppar och vad ska jag göra för att inte hata min kropp så mycket?
Han hade rejält stånd och han fixade till snoppen några gången under byxorna, om han inte tog utanpå kalsongerna utan rörde snoppen och sedan hade fingrarna i mig, kommer jag bli gravid?? Jag menar liksom kan man bli gravid av försatsen?
Jag är extremt trång och han fick bara in 2 fingrar. Hur sjutton ska det gå att få in hans sen? Jag var våt igår ja, så ta inte upp det där som de flesta gör med att man måste vara tillräckligt våt och slappna av osv för det gjorde jag.
Går det att töja ut på något sätt?
Och sen är det så att jag vill så gärna ha sex men är rädd för att bli gravid.
Om man tillexempel har en gammal kondom, eller om kondomen spricker och man inte märker det, eller om kondomen glider av.
Jag är verkligen livrädd för det. För det är ju inte helt 100% säkert med kondom.
Är det vanligt att kondomer spricker osv?
Tack för en sådan underbar sida som har hjälpt mig många gånger förr.
Kram

Ungdomsinformatören Sanna svarar
31.12.2014
Hejsan kära orolig
Det låter härligt med en pojkvän som älskar ens kropp :) Och precis som du skriver så höjer det ens eget självförtroende massor. Det är fullkomligt normalt med olika stora blygdläppar. Jag hörde om en dokumentär där det var en grupp kvinnor som hade funderingar på att låta operera sina underliv pga de tyckte att de var fula. En konstrnär tog gipsavgjutningar på alla kvinnorna och sen fick kvinnorna se på både sin egen och andras avgjutningar. Då såg de att det finns inte två underliv som är identiska. Vi är alla speciella och fina på våra egna sätt. Ingen av kvinnorna ville sen operera sig :)
Om din kille älskar din kropp så här långt, han älskar dig och allt som har med dig att göra. Varför skulle han mittiallt tycka att någon del av dig skulle vara äcklig???? Sånt händer inte!!!! Han kommer att fortsätta tycka att du är det bästa som hänt honom i livet, var så säker :) Men det är helt naturligt att vara osäker och full av mindervärdes komplex vad gäller den egna kroppen och allt med sex. Det är så personligt och vi släpper en annan människa så nära inpå oss när vi låter någon röra vid oss på så privata ställen. Såklart är vi osäkra och oroliga att vi inte ska räcka till/fylla kraven osv. Men på riktigt så finns det inga krav eller minimikriterier som vi måste uppfylla, som tur är ;) Vi duger just precis som vi är och skulle vi någon gång under livets gång råka på nån dum typ som börjar ha åsikter så är det bästa att skippa den personen fortare än kvickt, upplysa den personen att den kan dra dit pepparn växer. man ska inte ens ödsla energi på att förklara något för en sån, bort bara illa kvickt. En sån är inte värd att få njuta av ens ljuvliga underbara kropp!
För att nu gå vidare i dina frågor, så tror jag inte att du kan ha blivit gravid av att han rättade till sin snopp lite nu som då. Sperma överlever inte utanför kroppen. De fryser ihjäl. Man kan nog bli gravid av försatsen, (det som kan komma ur snoppen innan den egentliga utlösningen), men då ska snoppen vara inne i slidan utan kondom.
Sen att du var trång, det var nog ändå säkert så att du lite spände dig. Fast du inte ville höra nåt sånt ;) Man kan vara spänd fast man tycker att man är jätte avslappnad och våt. Du kan ju tänka att det faktiskt ska rymmas ut en baby där så den töjs nog. Kanske den mest töjbara kroppsdel vi har.
Vad gäller din rädsla för att bli gravid. Det är bra att du känner ansvar och inte vill riskera något. Precis som du skriver kan det hända en hel massa med en kondom. men det är ändå det bästa skyddet vad gäller könssjukdomar. De kan ju faktiskt både spricka, gå sönder eller helt enkelt glida av i stundens hetta utan att man märker något. Det finns ju p-piller, mini piller och allt möjligt annat. Läs mera om de olika metoderna som finns HÄR. Om du har fast sällskap och tänker ha ett aktivt sexliv så skulle jag nog rekommendera att du börjar använda någon form av preventivmedel, det är så onödigt att man ska ligga sömnlös och oroa sig eller inte kunna njut a fullt ut av sex med sin partner
Många varma kramar till dig <3 <3 <3
Hälsar ungdomsinformatören Sanna