Oklart, men gravid?
28.05.2017
Hej! Jag och min pojkvän hade sex för 5 dar sen. Vi använde kondom. Han kom i mej och dro ut direkt men då han drog ut såg jag att de hade runnit spermie inuti kondomen på sidan. Då han drog av kondomen rann de ut spermie ur kondomen och jag blev rädd fö att spermien redan hade runnit ut då han ännu va inne i mej eller att kondomen hade spruckit. Men enligt min pojkvän rann de först ut spermie då han drog bort kondomen. Så nu undrar jag hur sannolikt det är att bli gravid av dethär? Min mens borde komma om 12 dagar men jag har idag känt som mensvärk i magen. Är det ett täcken på att vara gravid? Jahejaaa

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.06.2017
Hej,
Med tanke på att det (då du skrev frågan) var 5 dagar sedan ni hade haft sex så är det osannolikt att du skulle märka av några graviditetssymtom ännu i det skedet.
Eftersom ni använde kondom, och den satt på under hela samlaget så är det sannolikt att "läckaget" började ske först då din pojkvän redan hade kommit och började dra sig ur. (efter att han kommit var han antagligen inte lika styv mer och då håller kondomen inte lika tätt) Visst finns det således en chans att du skulle ha fått sperma innuti dig, men om kondomen var hel så är set inte speciellt sannolikt.
Nu gäller det bara att följa med och vänta på mensen, och om den är sen kan du testa dig. Men högst antagligen har du ingenting att oroa dig över. Försök dock i fortsättningen att komma ihåg att hålla om kondomen och penisroten då killen drar sig ur så att kondomen hålls på plats tills han är ute.
Kram
Tessi