Oönskad graviditet
06.02.2017
Hej! Jag hade sex men en kille för ca. 2 veckor sen, jag tror att jag just då hade min ägglossning. Vi hade sex två gånger och han kom båda gångerna, men den första gången kom kondomen av när han skulle dra ut den så den lämna i mig. Är jätte rädd att jag blivit gravid, tar inga p-piller heller men min mens är beräknad först till imorgon. Vet inte riktigt vad jag skall göra. Har bokat tid till rådgivningen för att fixa p-piller men är jätte orolig att jag redan har blivit gravid.. Sjoki

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.02.2017
Hej.
Det finns några saker vi kan tänka på för att hålla humöret uppe. Dels vet vi inte exakt när din ägglossning har skett, såvida du inte själv känner det. alla tjejer har inte sin ägglossning dag 14, utan för vissa infaller den först dag 17 eller dag 21 och det är ändå alldeles normalt. Och dels kan vi hoppas på att han kom inuti kondomen, så att spermierna egentligen inte kom i kontakt med dig.
Det är bra att du har en tid bokad för p-piller. Då behöver du förhoppningsvis inte genomgå denna stress fler gånger. Men nu är det tyvärr inte så mycket annat du kan göra än att vänta och se. Om du brukar vara regelbunden så är det bara att testa dig ifall att mensen är sen.
Jag håller tummarna med dig.
Kram
Tessi