Rädd för att vara gravid
15.04.2017
Hej jag skrev till er kanske några veckor sen. Jag skrev att jag tog mitt p-piller för tidigt 2 timmar för tidigt nästan och sen hade jag sex två dagar efter det men tog mina p-piller som jag skulle varje dag förutom den dagen.
Nu ska jag få mens men får inte. När jag slutar mina hornompiller till sockerpiller tar det 4 dagar nästan för att få min mens ska komma och har fyra dagar socker piller på kartan (zoley). Jag har känt flytningar och så som jag gör innan mens och fått mensvärk men ingen mens. Är jätte orolig. Men känns inte som det skulle vara en stor chans att jag är gravid för att han kom inte och sexet höll bara några min. Tror du jag är gravid? Gravid?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.04.2017
Hej.
I sig har det ingen betydelse hur länge samlaget varade, men i ditt fall var det ju inte oskyddat sex. Du hade ju tagit dina piller som du skulle, även om det var två timmar tidigare än normalt. Men riktigt så petigt är det inte att det skulle vara skillnad på ett par timmar.
Så om du även i övrigt har tagit dina pillre regelbundet så behöver du inte vara orolig. Det finns tjejer som inte har mens alls då de äter Zoley. Så om mensen inte dyker upp så tycker jag att du skall testa dig, men på basen av det du skriver så tror jag ändå att risken att du är gravid är väldigt liten.
Försök att slappna av och ta det lugnt så tror jag att mensen kommer.
Kram
Tessi