Schans Att Vara Gravid?!
20.02.2015
Jag har just börjat använda p-piller.. Jag är ungefär i mitten av kartan... På tisdagen glömde jag att ta pillren en timme, o sen igår 20 min... är det liksom helt lugnt och ingen schahs att jag skulle vara gravid!?...
Nuortenelama3
Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
23.02.2015
Hej! Tack för din fråga. Vi har skickat den till den nationella ungdomsportalen Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi som vi samarbetar med. Deras experter och ungdomsinformatörer kommer att svara på din fråga. Svaret kommer att finnas här under din fråga så fort vi fått det. Både din fråga och svaret kommer att synas både här på Decibels Våga fråga och på Ungdomsliv.fi:s sida Frågor.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej,
Tack för din fråga. Det är bra att ta P-piller vid samma tidpunkt. Skillnad med en eller två timmar påverkar inte i preventiva effekten. Om du glömmer helt att ta p-piller så ska du använda kondom fram till nästa mens.
Inom paketet hittar du ytterligare information om hur du ska göra om glömmer att ta p-piller. Instruktionerna kan variera beroende på piller varumärke.
Mika - Undomsliv.fi