spykännsla
13.01.2015
Hej jag och min kille har varit tillsammans i snart 4 månader. Jag började med gestinyl p pilldret då vi blev ihop. Vi har regelbundet oskyddat sex. Men då han kommer så kommer han aldrig in i mej utan alltid på magen. Och då han har kommit och de på magen och jag sir på de får jag alltid spy reflexer. Har aldrig spytt. De ganska pinsamt å va kan de bero på? konsti tjej 96

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
16.01.2015
Hej konsti tjej 96! Som enligt mej är rätt normal! :))
Mitt råd till dej är då att kanske inte titta på det! :) Det kan ju hända att din kille blir sårad om han märker ditt illamående... Egentligen har det här ju inte att göra med honom - men det är ju hans "produkt" förståss.
Sen är det ju så att vi som människor är olika känsliga - en del mår lättare illa och får spykänslor för olika saker/upplevelser än andra...
Faktum är ju också att ungefär 10% av de kvinnor som använder Gestinyl drabbas som biverkning av illamående. Det här kanske även du märker av i andra situationer? I så fall behöver du nog diskutera med barnmorskan/läkaren nästa gång du går på kontrollbesök. Kan vara värt att prova andra hormonella preventivmedel.
Ha det så bra!      Med vänlig hälsning,   Annika       hälsovårdare-barnmorska