Vad ska jag göra??!
04.01.2018
Hej, jag märkte idag att jag har glömt och ta mina p-piller. Idag (torsdes) dkulle jag ta men sen märkte jag att jag inte har tagit från tisdes och onsdes. Jag är väldugt oroligt och jag vet inte vad jag ska göra TjoHej

Ungdomsinformatören Liselott svarar
11.01.2018
Hej!
Ursäkta att du fått vänta på svar, här har varit ovanligt stressigt. Om du har missat ett eller flera piller, så är du inte skyddad mot graviditet den här månaden och bör använda kondom om du har sex helst fram tills nästa mens. Fortsätt ta ett piller per dag. Eventuellt kan din menscykel ha rubbats av att du glömde att ta flera piller, så att du ändå får en ägglossning eller så att mensen kommer tidigare eller senare än den borde eller till och med hoppar över helt. Instruktioner för hur man ska göra när man missat ett/flera piller står nog i bipacksedeln (lappen som kom med i p-pillerpaketet, kan även kollas på nätet).
Hälsar Liselott