Rakhyvel
12.09.2017
Hej! Är 16 år gammal och skulle behöva rakhyvlar.. Är det åldersgräns? Farsan är borta denna vecka och har med rakmaskinen annars brukar jag använda den.. Svara snabbt Tom

Ungdomsinformatören Liselott svarar
13.09.2017
Hej!
Näpp, inte den minsta åldersgräns på rakhyvlar (eller raklödder eller rakvatten eller annat i den kategorin). Så det är bara att traska till närmaste matbutik, varuhus eller outlet för hygienartiklar och köpa. Priset brukar variera lite, och så är det skillnad på engångshyvlar och sådana som man kan använda många gånger. Behöver du bara tillfälligt använda en rakhyvel, så rekommenderar jag kanske nog engångshyvlar, det finns mycket billiga sådana i typ 5-pack. Fast det kan ju löna sig att lägga upp en egen rakapparat på julklappsönskelistan, det är inte så hygieniskt att dela med andra ;).
Hälsar Liselott