Sex med min styvpappa /:
23.07.2019
Kortfattat...jag hade sex med min styvpappa i måndags. Jag heter ”Maja” och är 17 år gammal. Jag bor hemma fortfarande och för cirka 3 år sen så skilde mamma och pappa sig. Jag har alltid haft en bra relation med mina föräldrar men efter de skilde sig har jag ingen kontakt alls med min riktiga pappa,vilket jag inte vill ha heller för han har gått och blivit alkoholist...men för kanske 6 månader sen flyttade mammas nya kille in hos oss och de hade varit ilag i ungefär ett år då. Mina föreldrar är ganska unga också,båda är i 30 års ålden. Men mammas nya kille är 24 år så han är väldigt ung,vilket på nått sätt känns konstigt att mamma dejtar nån som är så ung och är bara 7 år äldre än mig. Men då i måndags så skulle mamma iväg på ett nattpass med sitt jobb (på sjukhuset) och jag skulle vara hemma själv den natten med hennes kille. Jag och han har aldrig riktigt haft nåra komplikationer utan vi kommer nog alltid överens. Så då den natten så sa vi att vi skulle ha filmkväll och se min favoritfilm. Vi lagade mat åt oss och sen vid kanske 8 tiden på kvällen satte vi på filmen. Vi kollade i kanske en halvtimme och vi småpratade då och då. (Side note; jag är ganska ”bekväm” av mig så jag hade på mig ganska korta shorts och ett linne som magen syntes och lite cleavage,så detta kanske ändå lite va mitt egna fel...) Men sen helt plötsligt märkte jag att han hade stånd...jag kollade på han och då började vi båda skratta och han sa bara ”va ska ja göö nytå” på skämt och skrattade å jag sa inte så mycket utan bara skrattade. Men jag blev ganska kåt över detdär...för hans kuk vad stor...iallafall av vad det som syntes på ståndet. Min pojkväns kuk är ganska ”liten” (ca 14 centimeter) men vi har ett ganska bra sexliv ändå. Men när jag såg hans kuk på ståndet kunde jag nog med ett ungefär se att den var nog över 20 centimeter. Jag blev våt...och han märkte att jag började flytta mig närmare...tillslut så frågade han den frågan som jag visste och nästan hoppades på att skulle komma...han frågade ”kännde du fö att göra na åt dehär?” (Hans stånd alltså) och så svarade jag bara ”tänk om mamma får reeda på e” men han sa bara att det kommer hon inte. Sen så var min hand under hans bälte och hans var i mina trosor... sen så plötsligt så red jag honom. Måste vara tydlig med att dethär var INTE våldtäkt,jag ville dethär och han var inte våldsam eller nått. Men undrar bara en sak...hur ska jag kunna titta på han på samma sätt mer utan att se att jag har haft sex med honom. Förlåt för den långa texten men kände bara att jag behövde ge så mycke detaljer som möjligt. Hur ska jag göra? Tacksam för svar! Maja
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
31.07.2019
Hej Maja,
Först vill jag bara påpeka att det inte är ”ditt fel” som du skriver, eller att det skulle vara din klädsel som var orsaken. Du ska få klä dig hur du vill.
Det är svårt att säga ”hur” du ska titta på honom. Det kanske är bra om ni pratade om vad som hänt, så det inte blir liggandes i luften. Det är ju en knepig situation i och med att det är din mammas kille, och för att kunna vistas i samma rum utan oro kanske ni behöver sätta er ner för att prata med varann.
Lycka till! Ta hand om dig!
Kram!
Malin Wiik-Norrman