Miehen laukeamisen pitkittäminen
27.03.2025
Meillä on suuseksi tosi tärkeässä osassa seksiä. Se vaikuttaisi olevan aika hyvä keino pitkittää miehen laukeamista. Poikaystävä on toivonut minulle, että kokeilisin antaa hänelle sellaisia kiusoittelevia kosketuksia kielellä, kun hän on oikein kiihottunut. Kielellä annettavasta penishieronnasta on ollut puhetta. Voiko mies tietoisesti viivästyttää laukeamistaan (tarkoitan siemensyöksyn tuloa) kuinka pitkään ilman, että nautinnon taso laskee? Onko siinä mielen hallinnan lisäksi kysymys kuinka paljon lihasten hallinnasta? Voiko nainen omalla toiminnallaan vaikuttaa seksin aikana siihen, että mies voisi "treenata" alapään lihaksiaan? Onko olemassa riskiä, että siemensyöksyn kontrollointi johtaisi siihen, ettei mies laukeaisi ollenkaan? Ideana on kuitenkin, että pitkitetty nautinto johtaisi lopulta laukeamiseen, joka olisi mahdollisimman voimakas.
Stinke

Ungdomsinformatör Stinke svarar
08.04.2025
Moikka ja kiitos yhteydenotostasi!
Hienoa kuulla, että vaikutat olevasi luottavaisessa suhteessa. Päättelen asian siitä, että ilmeisimmin haluat tuottaa poikaystävällesi nautintoa ja hän uskaltaa kertoa sinulle toiveistaan.
Mikäli laukeamista haluaa pitkittää, on miehen (sekä naisen!) hyvä harjoittaa lantionpohjalihaksiaan. Internetistä löytyy hyviä, fysioterapeuttien laatimia harjoitteita tähän!
Nautinto on hyvin yksilöllinen kokemus, joten en voi ottaa kantaa siihen, kuinka pitkään kukin mies voi tietoisesti laukeamistaan viivyttää nautinnon tason laskematta. Voisin kuitenkin ajatella, että tähän vaikuttaa hyvin paljon seksuaalinen lataus, joka lähtee korvien välistä: mikäli miestä stimuloidaan seksuaalisesti ja hän on seksuaalisesti virittynyt, ei nautinnon taso laske dramaattisesti, vaikka esimerkiksi erektio hiukan pehmenisikin.
Siemensyöksyn hallinnassa auttaa mielen hallinnan lisäksi nimenomaisesti hyvät lantionpohjalihakset, itsetuntemus sekä tuttuus toisen ihmisen, hänen kehonsa ja kehonsa viestien tunnistaminen. Ja sitten – esimerkiksi tantraa harjoittavat miehet voivat saada orgasmeja ilman siemensyöksyä, mutta tällainen vaatii useimmiten paljon harjoittelua.
Joskus laukeaminen voi vaikeutua hetkellisesti, mikäli mies on pidätellyt sitä kauan. Mitä paremmin kehotietoisuus lisääntyy, sitä paremmin mies yleensä oppii kuitenkin omat rajansa myös tässä asiassa.
Siemensyöksyn kontrollointia oppii yleensä parhaiten yhdessä tai yksin harjoittelemalla- ei teoriassa. Kokeilkaa rohkeasti, mikä juuri teille pariskuntana sopii!
Terkuin Stinke