Pikapanon ongelma tytön kannalta
27.11.2024
Olen miettinyt sellaista pikapanoa. En koe itse olevani sellaiseen valmis, enkä tiedä miten sen voisi edes toteuttaa. Miten minä voisin tyttönä olla yhtäkkiä valmis, että poikakaveri voisi ilman mitään esileikkiä vaan tulla sisääni ja alkaa panna minua? Mielestäni en mitenkään. Se olisi mahdollisimman kaukana ajatuksistani hellyydestä ja seksistä, ja lähentelee jo raiskausta. Onko pikapanot pojille niin tärkeitä, että niihin pitäisi suostua, vaikka itseä koko ajatus kauhistuttaa? Marianne
Stinke

Ungdomsinformatör Stinke svarar
02.12.2024
Moikka ja kiitos kysymyksestäsi!
Sinun ei kuulu tai pidä suostua yhtään mihinkään sellaiseen, mitä sinä itse et halua. Jos ajatus pikapanosta kauhistuttaa, kertoo se omaa viestiään siitä, että sinun ei pidä tehdä sitä.
Seksin on tarkoitus olla jotakin ihanaa, kivaa, leikkiä. Ei kauhistuttavaa tai ahdistavaa. Mikäli poikaystävällesi pikapanot ovat todella tärkeitä ja sinulle ei, on tärkeää, että te molemmat saatte kertoa ajatuksenne ja jakaa tunteenne asiaan ja toiveisiinne liittyen. Voitte jopa keksiä yhdessä jonkin kompromissin, joka saa molemmat tyytyväisiksi.
Vaikka ajatus pikapanosta juuri nyt kauhistuttaa sinua, voi kuitenkin olla niin, että jossain vaiheessa elämääsi huomaat, ettei ajatus enää kauhistuta sinua. Voit huomata ajatuksen kiehtovan sinua. Sekin on täysin ok! Ihminen muuttuu elämäntilanteiden ja kokemusten myötä. Usein tällainen halu pikaiseen seksiin tai tunne sellaisen haluamisesta syntyy siinä hetkessä: hetki synnyttää pikapanot. Jokin toisessa ihmisessä tai siinä hetkessä sytyttää molemmat samaan aikaan, ja se johtaa nopeaan seksiin. Pikapanot eivät tarkoita välttämättä sitä, että hellyyttä ei olisi. Myös pikapanoihin voi kuulua hellyyden osoituksia! Pikapanot eivät myöskään tarkoita seksiä ilman toisen osapuolen kiihottumista. Joskus kiihottuminen voi tapahtua hyvin nopeastikin, tai tilanteessa käytetään apuna esimerkiksi liukastinta, mikäli pää haluaa seksiä jo, mutta keho ei vielä ole ehtinyt mukaan.
Terkuin Stinke