Pitkäkestoinen orgasmi
09.12.2021
Minua kiinnostaa tyttöjen orgasmit. Olen lukenut, että naisen orgasmi voi kestää jopa minuutin. Onko olemassa jotakin keinoa, että voisi aiheuttaa oikein pitkään kestävän orgasmin? Voiko sellainen pitkä orgasmi olla yhtä voimakas ja raju kuin lyhyempi? Mitä erilaista naisen kehossa tapahtuu, jos orgasmin kesto on pitkä? Tuottaako orgasmi pitempään kestäessään erityisen mielihyvän tai nautinnollisuuden tunteen? Voiko orgasmi tuntua koko kehossa, ja miten keho siihen reagoi?
Hannele klippt3

Sexualrådgivare Hannele Pelli svarar
22.12.2021
Hei,
Naisen orgsmin saaminen riipuu monesta asiasta. Orgasmin voi saada masturboidessa tai yhdessä kumppanin kanssa. Orgasmin saaminen on erittäin rentouttava ja nautinnollinen olo. Sen saamisen aikana naisesta vapautuu paljon hyvän olon hormoneja.
Tärkeintä orgasmin saamiseen on ns. pään tyhjääminen eli naisen tulee olla rentoutunut ja luottaa puolisoon, eikä yrittää ohjailla liikaa. Kaikki naiset eivät tunnista orgasmeja, toisilla ne tulevat miedompina. Ikä, lantiopohjalihakset, kiihottuminen ja mm. seksivälineiden käyttö vaikuttavat sen saamiseen ja voimakkuuteen. Toiset naiset voivat saada orgasmin yhdynnässä, mutta näin on harvemmin.
Orgasmia voi helpottaa esim. klitoriskiihottimella tai nuolemalla klitorista, siinä verenkierto vaginaan lisääntyy ja klitoris paisuu. Orgasmi ei kuitenkaan ole vain fyysinen reaktio - sitä ei ole helppo saada, jos pää ei ole mukana. Jokainen nainen on yksilö ja  jokaisella on omat mieltymykset. Omaan kehoon kannattaa tutustua ja ottaa selvää mistä itse pitää. Orgasmia ei pidä pakottaa - seksuaalisuudesta voi nauttia monella tavalla.
Terveisin, Hannele