Smell good
21.01.2025
Hur ska jag få det att lukta gott i underlivet alltså så att min kille int alls behöver reagera på nått konstit sätt vad ska jag använda och hur ska jag göra och när ska jag göra om det finns något?? Cola

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
23.01.2025
Hej,
Ett friskt underliv luktar inte illa. Det är inte meningen att man skall tillsätta någonting för att underlivet skall dofta som en blomsteräng, för de egna doftämnen som din kropp producerar ÄR den doft som skall finnas där. Om du är osäker så kan du se till att vara nytvättad då ni ses, men undvik alltid tvål eller parfym i underlivet eftersom det snarare leder till problem och ökar risken för torrhet och infektioner. Visst är det ju roligt om ens partners kläder doftar av deras parfym eller tvål, men då det kommer till underlivet så räcker det med att det är rent.
Man brukar märka själv om ens underliv luktar illa eller främmandet. Så om du bara känner en liten osäkerhet över vad han skall tycka men inte har upptäckt någon ovanlig lukt så doftar du sannolikt helt som du ska.
Sluta stressa och lita på att du är precis som du skall vara <3
Kram,
Tessi