40km/h
19.11.2014
Hej. Jag undrar vilka traktorer som går mellan 37-42km/h som inte är dyrare än 12000. För vi tänkte köpa ny men vi skulle vilja att den går i 40 men vi hittar inga begagnade. enkar
"Storebror" Erik svarar

Ungdomsinformatören Liselott svarar
21.11.2014
Hej enkar!
Vi har skickat ut din fråga till lite av våra kontakter och se ifall vi får fram något svar åt dig. Finns en sådan traktor där ute ska väl nog våra kontakter veta det. Vi återkommer!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej, vi väntar ännu på svar från Traktor-experten.
Hej igen. Näää-ä, alla våra kontakter säger bara "Nå int veit ja nu va he sku vaa... Skåda på Findit!" Så om vi nu inte får tag i någon traktor-entusiast, så är det tyvärr det enda råd vi har. Håll koll på såväl findit.fi (för begagnade) som alla firmor som säljer traktorer (för både nya och begagnade). Finns Den traktorn, så dyker den nog mest troligt upp på en sådan sajt. Sedan kan man ju alltid berätta för någon traktorförsäljare att man är ute efter en traktor med vissa specifika egenskaper och pris, och då kanske traktorförsäljaren börjar söka åt en (de vill ju göra affär) och kontaktar nog en om de hittar en sådan.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Det är nog att kolla på nettikone.com och se vad som erbjuds. Gamla valmet 05 serien går ganska snabbt och deutz. Men nyare går ju snabbare men då stiger ju priset.
Erik