Beta
24.07.2015
Är det lagligt att besikta om min beta rr enduro med sm fälgar för min har enduro. och jag vill inte höra som alltid "att alt som hör till eller varit på mopeden som orginal skall sitta på och man skall inte ändra på nånting" för så är inte fallet alltid jag vill att ni tar er tid och frågar en erfaren besiktningsman som faktiskt vet mopeden är en beta rr enduro 08 med 21 och 18 tums fälgar (självklart) och dåm jag skulle vilja lägga på är båda 17 tum (också självklart) och så till sist vill jag veta om sm fälgarna måste vara från början från en beta från samma år för det finns ju fälgar från andra mopeder som passar. PS.om man inte får kommer jag att jöra det ändå jag ville bara veta om det är bra att fara via besiktningskontoret och dom säger att det är ok och skriver i papprena att det är bra eller om jag skall skita i det och köra olagligt och om jag i skall skulle åka fast och självmordsbomba polishuset (skämta) nu blev detta lite långt men jag hoppas att ni tar er tid (skulle uppskatta det. skulle nästan kunna je er pengar för detta fina uppdrag jag jett er för jag skulle inte klara av det på egenhand (är för lat)) tackar!

Ungdomsinformatören Jenny svarar
04.08.2015
Hej!
Tyvärr har vi inte lyckats få kontakt med en erfaren besiktningsman här, så nu tycker jag nog att det är bäst att du frågar vid besiktingsstationen om det där för där vet de det nog det bäst om hur det är med din enduro. Om du inte orkar fara dit, kan du ringa till dem. Du vet dock att det kan vara farligt att köra en moped som inte är  uppbyggd enligt reglerna -inte endast för dig själv utan för andra också, så det finns nog verkliga skäl för alla regler etc. Men det kan ju kanske finnas en "chans" att du kan göra som du har tänkt och att det inte är mot lagen.
Hälsar, ungdomsinformatören Jenny