hur mycket cc för att registera en fyrhjuling som traktor?
24.03.2014
hej jag undrade hur mycket cc ska man minst ha för att registrera en fyrhjuling som en traktor m.

Ungdomsinformatören Sanna svarar
25.03.2014
Hej, jag har haft kontakt till Laatukatsastus i Vasa och de gav följande svar:
Man kan egentligen inte ändra på en fyrhjuling som inte redan i tillverkningen gjorts till en traktor. Det har inget att göra med kubikcentimetrarna (cc) ett nytt ord för oss här, kul!
Man ska alltså kolla innan man köper en fyrhjuling om den är registrerad som en traktor, de är lite annorlunda byggda tex så har de en större kraftigare sits, typ som i en traktor. För en fyrhjuling som inte är registrerad som traktor går nog inte att ändra till en traktor, och som sagt var antalet cc har ingen betydelse i det fallet. Om man är osäker kan man alltid kontakta en besiktningsstation så ger de mera individuella svar.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna