KTM 125 sx
09.02.2014
tja sulje vilja veta om det sulle vara möjligt att försöka registrera ett motocross fordon till en lättmotorcykel, och vilka vilkor krävs för att en sådant fordon skulle gå igenom besiktnigen...för äget ett KTM 125 SX å börjar komma till lättviktar åldern och funderar om det skulle vara möjligt att registrera det och en KTM 125 EXC är betydligt mycke dyrare så
Trafikskolan Ronn
Trafikskolan Putte/Rönn/Rune svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
10.02.2014
Hej, vi ska kolla uppsaken med en av våra experter, återkommer med svaret.
Sanna
Hejsan!
Du bör kontakta din lokala besiktningsstation, var dom kan ge dig rätt information vad utrustning som behövs för att du skall få den registrerad!
MVH Jalle Granholm Trafikskola Rönn
Jag ska ännu kontakta en besiktningsstation och höra om jag kan få fram något mera, annars är det kanske bäst att du själv kontaktar den lokala besiktningsstationen.
Sanna
Hej igen,
det första du ska göra är att kolla att din/dina KTM är godkänd för landsvägstrafik, det står i registreringsbeviset. Om den inte är det så går det inte att "göra om den" så att den blir tillåten i landsvägstrafik. Rådet från besiktingsmannen är att du tar registreringsbeviset med dig och far till närmaste besiktiningsstation så kan de hjälpa dig vidare. De kan då säga om det är möjligt att du kan köra din lättmotorcykel i landsvägstrafik och om den ska ändras så berättar de också vad du bör ändra.
Hoppas det lyckas,
hälsar ungdomsinformatören Sanna